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스크래치/스크롤게임

강화하는 기능 추가

by 할거없네 2018. 8. 10.


The system of buy and sell equipment in a game is quite difficult and tricky to create.

So to make it very easy, we decided to put the reinforcement system.

Once the design is made roughly in PPT.

PowerPoint is the best to the design of button like this.


게임에서 장비를 사고 파는 기능은 만들기가 상당히 어렵고 까다롭습니다.

그래서 매우 쉽게 하기 위해서 강화시스템을 넣기로 하였습니다.


일단 디자인은 PPT에서 대략적으로 만듭니다.

이런 버튼만들기 디자인은 파워포인트가 최고인듯 합니다.



One of the systems in considering is the level of enhancement.

If it is easy to strengthen from the beginning, the game becomes easy, and it becomes loose in the latter half.

So if stage is cleared,  the maximum level of enhancement, enhancement probability, cost increases.

I am going to introduce the reinforcement level continuously, and I am worried about how to adjust the balance.



한가지 시스템에서 고민중인 부분이 강화 레벨입니다.

초반부터 강화가 쉬우면 게임이 쉬워지고, 후반갈수록 루즈해질 수 있습니다.

따라서 보스를 잡을때마다 최대 강화레벨과 강화확률, 비용을 늘리는 수단으로

강화레벨을 도입해서 지속적으로 올려볼까 하는데 밸런스를 어떻게 맞춰야 할지 고민입니다.




The reinforcement window design has been completed,

Now I only need to increase the cost and probability, and if you increase the attack attack damage and HP then the reinforcement system is over soon.


강화창 디자인은 완성이 되었는데,

이제 강화 비용과 확률등만 넣고, 강화수치에 따른 공격력과 HP의 증가만 넣으면

강화시스템도 끝나겠네요.







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